Forretningsbetingelser
1. Generelle oplysninger om virksomheden
Friskkaffe.dk v/Romeo S.M.B.A.
Rørvangsvej 43A
4300 Holbæk
CVR/VAT nr. DK32154093
Tlf: +4570220448
ordre@friskkaffe.dk
www.friskkaffe.dk
Friskkaffe.dk er et af flere domæner, der ejes af Romeo s.m.b.a.
Friskkaffe.dk er en fælles butik for scancup.dk, friskbrygget.dk, friskpresset.dk, friskristet.dk og friskristetkaffe.dk . Vi har både salg til virksomheder og private.
2. Betingelser for salg til private (se 4. for betingelser for erhverv)
2.1. Bestilling
Kunden kan bestille varer via
www.friskkaffe.dk
døgnet rundt og købe varer i den fysiske butik på adressen under pkt. 1. i de på Google angivne åbningstider.
Køb via www.friskkaffe.dk forudsætter, at www.friskkaffe.dk ikke er lukket grundet vedligeholdelse. Kunden kan kun foretage køb, såfremt kunden er fyldt 18 år eller har en værges
accept for købet.
Bestillingsforløb:
Bestilling
foregår ved at tilføje en vare til indkøbskurven ved at klikke på ikonet ”læg i indkøbskurv” ved enten at klikke på ikonet ”Køb” eller fra varens specifikke
produktside med information om produktet.
Bestillingen gennemføres ved at klikke på ”vis kurv” og følge proceduren der
fremgår af indkøbskurven. Kunden kan altid ændre i bestillingen indtil kunden bekræfter
betaling af købet.
Der tages forbehold for pris-, billede-, og skrivefejl samt udsolgte varer.
Betaling
vil først blive trukket på konto/kort, når varen afsendes.
2.1.1. Pris
Alle priser på friskkaffe.dk angives, medmindre et tydeligt fremgår,
inklusive 25% dansk moms og danske afgifter. Prisen oplyses altid i DKK – Danske kroner og til dagspriser
2.2. Betaling
Vi tilbyder betaling med kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa,
Maestro, VisaElectron, MobilePay, Diners Club og JCB Betalingskort),
bankoverførsel eller ved fakturering (kun erhvervskunder) samt EAN fakturering. Ved betaling med privatudstedte
betalingskort er betalingen gebyrfri. Ved firmakort tillægges et gebyr -
Dankort og Visa Dankort opkræves et gebyr på 1,39kr. Ved betaling med VISA Electron,
MasterCard, DIners Club og lignende tillægges der et betalingskortgebyr
svarende til 1,75% af købsbeløbet, dog min. 0,70 DKK.
Ved
bankoverførsel eller lignende er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved EAN-fakturering pålægges et gebyr på 99,00 ex. moms for den administrative håndtering
Ved brug af betalingskort er du altid sikret mod misbrug.
Du har også mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling, når du modtager betalingsoversigten.
Friskkaffe.dk bruger SSL (Secure Socket Layer), så du har ingen selvrisiko, i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en
internet-butik. Dermed er du bedre
sikret end ved at handle i en fysisk butik, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. hvis
dankortet misbruges ved brug af pin-koden.
De
data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede
(SSL). Disse kan således kun læses af Nets. Hverken Friskaffe.dk eller andre
har mulighed for at læse dataene.
Når betalingen er godkendt, er den endelige købsaftale indgået
imellem Friskkaffe.dk v/Romeo S.M.B.A. og dig/kunden. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
2.2.1. Kvittering
Ved gennemført bestilling på friskkaffe.dk modtager kunden en ordrebekræftelse pr.
mail fra friskkaffe.dk. Når betaling hæves fra banken fremsendes faktura.
2.3. Levering
Levering sker normalt inden for 1-3 arbejdsdage fra bestillingsdagen.
Der tages forbehold for udsolgte varer.
Ved bestilling af varer, som ikke pt. er
på lager, kontakter vi kunderne via e-mail eller telefon.
For Friskristetkaffe leveres der, når kaffen er ristet typisk fredag
Levering sker til den oplyste adresse, og modtages af kunden eller dennes
bemyndigede.
Friskkaffe.dk benytter følgende leverings muligheder:
• GLS og GLS Pakkeshop
• Pallefragt
Afhentning sker fra vores butik på adressen under pkt. 1. Afhentning kan ske
indenfor butikkens
åbningstider, som angives på Google, men som udgangspunkt er de:
Mandag
- Fredag: 09 – 15 eller efter aftale
Lørdag, Søndag & Helligdage: Lukket
Alle bestillinger af varer tillægges et fragtbeløb fra 19 kr.
inkl. moms. Der kan være kampagner med "fri fragt"
2.3.1. Transportskader
Såfremt det mod alt forventning skulle ske at pakken fremkommer
transportskadet, eller produktet indvendigt er skadet, skal dette anmeldes til friskaffe.dk
indenfor 24 timer fra friskkaffe.dk har modtaget pakken via følgende mail adresse: ordre@friskkaffe.dk
Send derfor en email til Friskkaffe.dk med følgende:
• Et billede af forsendelsen (udvendig, såfremt der er synlige tegn på skader
og trykmærker)
• Et billede af varen (indvendig i kasse, såfremt denne er skadet)
• En kort og præcis beskrivelse af hændelsesforløbet med forsendelsen og
transportøren
Friskkaffe.dk hæfter ikke for skader som er opstået på produkterne i
kundens varetægt og transport efter modtagelse.
Såfremt pakken har klart synlige skader som har betydning for varens helhed,
anbefaler vi at kunden blot afviser forsendelsen og lader pakken sende retur til Friskkaffe.dk
for behandling
med transportøren. Derved sender vi en ny vare til dig og vi løser problemet
med transportøren uden at du som kunde skal have besvær med dette.
2.4. Returret
Kunden har 30 dages returret.
Returretten er betinget af, at der ikke er tale om varer der:
• Forældes eller forringes hurtigt
• Personligt prægede eller er bestilt specifikt til denne
• Bliver blandet uløseligt sammen med andre varer
Ikke-fordærvelige varer må gerne håndteres på en sådan måde, at kunden kan
fastslå varens art, egenskaber og den måde, der fungerer på. Dette indebærer at bryde
emballagen for at se varen.
Kunden hæfter for forringelse af varens værdi som skyldes anden håndtering.
Dette kan bl.a. være brygning på kaffeudstyr og rengøring af maskiner. Da emballagen har en
betydning for gensalgsværdien, hvorfor der også sker en forringelse ved ødelæggelse af
emballagen.
Værdiforringelsen vurderes af Friskkaffe.dk
Kunden afholder selv udgiften for fragten ved returnering af varen.
Kunden sørger for at varen returneres i original emballage, som derudover er
forsvarligt emballeret ved returnering.
Returretten på 30 dage indebærer, at kunden har 30 dage til at udøve sin
returret efter varens modtagelse. Kunden kan også returnere varen ved at nægte af modtage varen, når
der leveres.
Kunden kan returnere varen ved at møde fysisk på adressen eller sende varen til
adressen under pkt. 1.
Dette gøres ved at følge dette link til
returseddel
Returseddel udfyldes og lægges ned sammen med varer der sendes retur.
Vi
vil tilbageføre din betaling til samme kort som er betalt med uden beregning.
Hvis du/kunden ønsker at tilbageføre pengene til en anden konto end betalingskontoen, påregnes et håndteringsgebyr på 30 kr. Behandlingstiden på tilbageførsel til anden konto kan tage op til 14 dage fra
varen modtages hos Friskkaffe. Kunden skal for at udøve sin fortrydelsesret afgive en utvetydig erklæring til Friskkaffe.dk.
Dette gøres ved at følge dette link tilreturseddel.Returseddel udfyldes og lægges ned sammen med varer der sendes retur.
Den utvetydige erklæring skal senest være hos Friskkaffe.dk ved udløbet af den 30. dag efter modtagelsen af varen.
Kunden har ansvaret for produktets undergang indtil tilbagelevering har fundet sted.
Der vil ske refundering af alle beløb modtaget fra kunden senest 14 dage efter Friskkaffe.dk har modtaget returformularen og varen. I tilfælde af, at der er sket forringelse af varens værdi vil tilbagebetalingsbeløbet modregnes et beløb svarende til værdien af forringelsen.
Der vil ske tilbagebetaling til det elektroniske betalingsmiddel, hvorfra betalingen er foranlediget.
Kunden skal huske at opbevare dokumentation for at have sendt varen til Friskkaffe.dk.
2.5. Reklamation
Kunden har 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten er betinget af, at varen ikke har mangler som:
◦ Er opstået ved fejlagtig brug af produktet
◦ Følger af skadevoldende adfærd
◦ Følger af manglende vedligeholdelse
◦ Der i øvrigt ikke kan anerkendes en mangel efter Købelovens regler.
Kunden skal reklamere inden rimelig tid efter at have konstateret manglen. Reklamation inden to måneder efter at have opdaget manglen er altid rettidig.
Friskkaffe.dk refunderer rimelige fragtomkostninger, som kunden måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Friskkaffe.dk forbeholder sig retten til at forsøge at afhjælpe eller omleverer varen. Ligeledes foretages der ikke omlevering eller afhjælpning på varer, hvor omkostningerne ved dette er
uforholdsmæssigt. Kunden skal inden reklamation kontakte Friskkaffe.dk for at modtage et returnummer, der skal vedlægges ved reklamationen.
Kunden skal ved reklamation levere produktet til Friskristetkaffe.dk på adressen under pkt. 1.
2.6. Klagebehandling
Skulle det mod forventning ske at kunden ikke er tilfreds med den service Friskristetkaffe.dk har
ydet, har kunden mulighed for at tage sagen op hos forbrugerklagenævnet.
Dette kan gøres via følgende link:
https://www.forbrug.dk
3. Markedsføring til private
3.1. Nyhedsbrev
Kunden kan vælge at tilmelde sig nyhedsbrevet for Friskkaffe.dk
Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter – herunder relevante tilbud mm.
Nyhedsbrevet modtages kun ved udtrykkeligt at have accepteret modtagelsen.
Ønsker kunden ikke længere at modtage nyhedsbrevet sker afmelding på www.friskkaffe.dk eller ved at klikke på linket i selve nyhedsbrevet.
3.2. Tip-en-ven
Tip-en-ven funktionen indebærer, at kunden kan sende information om hjemmesiden til en ven.
Denne tip-en-ven funktion indeholder ikke yderligere markedsføringsmateriale og giver ikke lov til yderligere markedsføring overfor modtageren.
4. Betingelser for salg til erhvervsdrivende
4.1. Bestilling
Kunden kan bestille varer via www.friskkaffe.dk, over telefon og købe varer i den fysiske butik på adressen under pkt. 1.
Køb på www.friskkaffe.dk forudsætter, at www.friskkaffe.dk ikke er lukket grundet vedligeholdelse.
Kunden kan kun foretage køb, såfremt denne er fyldt 18 år eller har en værges accept for købet. Kreditkøb kræver at kunden er ajour med alle betalinger før levering effektueres.
Bestilling foregår ved at tilføje en vare til indkøbskurven ved at klikke på ikonet ”læg i indkøbskurv” ved enten at klikke på ikonet ”Køb” eller fra varens specifikke produktside med
information om produktet. Bestillingen gennemføres ved at klikke på ”vis kurv” og følge proceduren der fremgår af indkøbskurven. Kunden kan altid ændre i bestillingen indtil kunden bekræfter betaling af købet. Der tages forbehold for pris, - billede, og skrivefejl, samt udsolgte varer.
4.1.1. Pris
Alle priser på websiden angives inklusive moms, afgifter, told mm.
Er kunden logget ind som 'erhvervskunde' angives priserne eksklusiv moms.
Prisen oplyses altid i DKK – Danske kroner.
4.2. Betaling
Ved brug af betalingskort er kunden altid sikret mod misbrug.
Kunden har også mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling, når kunden modtager betalingsoversigten.
Kunden har ingen selvrisiko i tilfælde af at kundens kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er kunden bedre sikret end
ved at handle i en fysisk butik, hvor kunden har en selvrisiko på 1.200 kr. hvis dankortet misbruges ved brug af pin-koden.
De data kunden sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL).
Disse kan således kun læses af PBS. Hverken Friskristetkaffe.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. Når betalingen er godkendt, er den endelige købsaftale indgået imellem Friskkaffe.dk og kunden.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end kunden har godkendt ved købet.
Friskkaffe.dk tilbyder følgende betalingsmuligheder i e-butikken:
• Dankort, herunder E-Dankort
• Visa
• Mastercard
4.2.1. Kvittering
Ved gennemført bestilling på friskkaffe.dk modtager kunden en ordrebekræftelse pr.
mail. Købsaftalen er først gennemført og bindende fra
tidspunktet, hvor denne ordrebekræftelse modtages.
4.3. Levering
Levering sker normalt inden for 1-3 arbejdsdage fra bestillingsdagen.
Ved bestilling af varer, som ikke pt. er på lager, kontakter vi kunderne via
e-mail eller telefon. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Levering sker til den oplyste adresse, og modtages af kunden eller dennes
bemyndiget. Levering har fundet sted ved overgivelse til fragtfører, der har påtaget sig
forsendelsen fra Friskkaffe.dk
Friskristetkaffe.dk benytter følgende leveringsmuligheder:
• GLS og GLS Pakkeshop
• Pallefragt
Afhentning sker fra vores butik på adressen under pkt. 1. og efter aftale i de åbningstider, som er angivet på Google
Alle bestillinger af varer under 999 kr. tillægges et fragtbeløb på 63 kr. ex.
moms
Alle bestillinger af varer over 999 kr. leveres fragtfrit.
4.3.1. Transportskader
Såfremt det mod alt forventning skulle ske at pakken fremkommer
transportskadet, eller produktet indvendigt er skadet, skal dette anmeldes til Friskkaffe.dk
indenfor 24 timer fra du har modtaget pakken via følgende mail adresse: ordre@friskkaffe.dk
Send derfor en e-mail til ordre@friskkaffe.dk med følgende:
• Et billede af forsendelsen (udvendig, såfremt der er synlige tegn på skader
og trykmærker)
• Et billede af varen (indvendig i kasse, såfremt denne er skadet)
• En kort og præcis beskrivelse af hændelsesforløbet med forsendelsen og
transportøren
Friskkaffe.dk hæfter ikke for skader som er opstået på produkterne i
kundens varetægt og transport efter modtagelse.
Såfremt pakken har klart synlige skader som har betydning for varens helhed,
anbefaler vi at kunden blot afviser forsendelsen og lader pakken sende retur til Friskkaffe.dk
for behandling med transportøren. Derved sender vi en ny vare til dig og vi løser problemet
med transportøren uden at du som kunde skal have besvær med dette.
4.4. Returret
Erhvervsdrivende indrømmes ingen umiddelbar returret uden forudgående aftale
4.5. Reklamation
Erhvervskunder har 12 måneders reklamationsret medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.
Kunden har kun ret til reklamation for mangler, hvis kunden tilstrækkeligt kan
bevise, at manglen var at forefinde på tidspunktet for levering eller før. Friskkaffe.dk
bærer ikke længere faren for varen ved levering. Retten til reklamation gælder kun fra den oprindelig dato for varens
overlevering. Senere reparationer og omlevering medfører ikke en yderligere forlænget frist. Ved mangler har kunden kun mulighed for at kræve afhjælpning eller omlevering.
Omlevering kan endvidere kun finde sted i det omfang omkostningerne hermed ikke er
væsentlige. Kunden forpligter sig til at undersøge produktet ved dets modtagelse som
ordentlig forretningsbrug kræver. Mangler, der burde have været opdaget ved en sådan
undersøgelse kan ikke senere gøres gældende. Kunden forpligter sig til at reklamere straks og uden ugrundet ophold ved konstatering
af en mangel.
Reklamationsretten er betinget af, at varen ikke har mangler som:
◦
Er opstå
et ved fejlagtig brug af produktet
◦
Følger af skadevoldende adfærd
◦
Følger af manglende vedligeholdelse
◦
Der iøvrigt ikke kan anerkendes en mangel efter Købelovens regler.
Kunden forpligter sig til at overtage det fulde ansvar for varen ved senere reklamationstilfælde ved videresalg til en erhverver, der hovedsageligt handler udenfor sit erhverv.
Må manglen anses for uvæsentlig indrømmes der ingen reklamationsret. Kunden skal inden reklamation kontakte Friskkaffe.dk for at modtage et returnummer, der skal vedlægges ved reklamationen. Kunden skal ved reklamation levere produktet til Friskkaffe.dk på adressen under pkt. 1.
5. Persondatapolitik
5.1. Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekst fil, der sendes til din browser fra en web-server og lagres på din computers harddisk.
Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
Friskkaffe.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Cookies bruges til:
▪
at skabe
øget brugervenlighed
▪
at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.
5.2. Personoplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, e-mail-adresse.
Personoplysningerne registreres hos Friskkaffe og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer kontrakten, men du kan ikke selv tilgå kontrakten via vores website efterfølgende. Du kan dog til en hver tid rette henvendelse til os, så sender vi kontrakten til dig på en e-mail.
Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger:
Ledelsen, administration og bogholderiet.
Dataansvarlig er Ronny Banerjee
5.3. Kortoplysninger mm.
Registrerede kortoplysninger transmitteres krypteret ved SSL.
Oplysningerne videregives ikke til tredjepart. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Friskkaffe.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Friskkaffe via e-mail på ordre@friskkaffe.dk
5.4. Fortrolighedspolitik
Forretningen
forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen
vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det
er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge
dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen
tredjepart uden din forudgående tilladelse.
6. Lovvalg og værneting
Køb reguleres efter gældende dansk lovgivning. Tvister i henhold til disse
betingelser afgøres hos danske domstole.
7. Oplysning om klagemulighed
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til
konkurrence - og forbrugerstyrelsens center for klageløsning, Carl Jacobsens
vej 35 2500 Valby. Du kan klage til center for klageløsning via http://www.forbrug.dk/
EU-kommisionens online klageportal kan også anvendes til indgivelse af en
klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et
andet EU-land. Klage andgives her --
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Ved indgivelse af klage, angives vores e-mail adresse ordre@friskkaffe.dk